Bicskei húsvéti hétvége 2019

A CaveKids ősatyja és ősanyja a most már bőséges gyermekáldással rendelkező Katzer-Sölétormos páros invitálta meg a csapatot bicskei otthonukba, melyet örömmel fogadtunk. Húsvét péntek reggel Zudi és jómagam keltünk útra a MÁV S-10-es viszonylatán, Bicskén leszállva Anna várt minket a kicsiAnnával és mégkisebbLillával. Miután a család otthon kiszállt, Zudival elkocsikáztunk Csesznekre és kipróbáltunk pár vasalt utat, közben megnéztük a Cseszneki-sziklaodút. A ferratat megunva egy kirándulásra indultunk, ahol először a Kő-árokban túráztunk, utána pedig az izgalmas és szép formákkal rendelkező Ördög-árkot csodáltuk meg. Estére értünk vissza Bicskére, ahol csatlakozott hozzánk Fecó, Melinda és a munkából megérkező Katzer is. A tábortűz mellett sütögetéssel fejeztük be a napot.

Szombaton Zudi, Melinda, Fecó és én elmentünk megnézni a híres Felcsút községet, majd továbbutazva megcsodáltuk az alcsúti platánfasort és arborétumot. Az arborétumban megcsodáltunk pár szép idősebb fát is (platán, óriás tuja, mocsárciprus), Fecó még az egyik forrás vizét is beindította. Eközben Krisz és családja is Bicskén vendégeskedett. Késő délután megnéztük Katzer tanácsára a csapdii borozót, amiben nagyon kellemesen csalódtunk. Este tábortűz.

Vasárnap Zsófival, Tegével, Rékával, Joeval, Jucival, Julival és Pistivel, Kriszékkel és az ismerőseivel kiegészülve kezdtük a napot. Reggel a pincében nyugvó kemencét próbáltuk kihozni a napvilágra, ami több okból is nehéz volt: csak az ablakon fért ki centire pontosan és kb. 200 kg. Végül közel egy órás munka után, amiközben Vince is segített videochaten, sikerült kirántani a pincéből a jószágot és egy húzórendszerrel átküldeni az ablakon.

A csapat utána kettévált: az egyik fele beüzemelte a kemencét, ahol hatalmas mennyiségű töki pompos és pizza állt elő délutánra; a többiek pedig Tatabányára mentek vasalt utazni. Anna nagy örömére le tudta adni Lillababát gyermekmegőrzőbe, így ő is élvezhette kicsit a mászást. Réka a főfelvigyázó és még ketten asszisztáltunk a megőrzésnél, hát még van mit tanulnunk :-)

Este tábortűznél fejeztük be a töki pompos és pizzaevést, majd egy kis gitározással, énekléssel töltöttük ki a maradék időt. Másnap reggel a maradék tésztát kisütöttük, majd sátrat bontottunk és könnyes búcsúval köszöntünk el a nyulaktól, pipiktől, kakasoktól, gyerekektől és barátoktól, de persze azért a tojásfestés és a locsolkodás sem maradt el :-)