Montenegró 2014

A CaveKids idén is részt vett az expedíción. Az első napokban segédkeztünk a serpázásokban, idén a Kétlyukú-barlang volt a fő kutatási terület. A bivakhoz vezető úton  az aknák között vízszintes járatok voltak szép képződményekkel, viszont néha szűkületek vagy borsóköves overálszaggatók is akadályozták az utunkat. A túrákon néhányan megnézhettük a csodálatosan szép Húszas-aknát és a mellette lévő nagy cseppkőlefolyást, amin gyönyörű pénzérme alakú képződmények voltak. Innen továbbhaladva lehet a Domonkos-aknába eljutni.

Joe, Réka, FA és Kata a Kétlyukúban (fotó: Juju)

A serpázás után terepbejárásra indultunk a bakonyiakkal Bence-likához és környékére, ahol Katzer Google indikációja mellett több zsombolyt is találtunk, mint például a 42-zsomboly (az élet értelme) vagy az Ifjú-titánok-zsomboly. A Bence-likát is beszerelték néhányan, majd másnapra megalakult a Slim Team, aminek a tagjait a barlang második szűkülete válogatotta.

A Slim team egy része, akik kisujjukat mutatva fejezik ki tagságukat (fotó: Joe)

A likban amúgy kisebb továbbjutások is születtek, miután egyes kövek spontán megrepedtek és széttörtek. Másnap visszatértünk az imént talált zsombolyainkhoz, de sajnos egyik sem folytatódott tovább az első akna után. A Tege által talált 42-zsombolyba Sági Bence és én ereszkedtünk le, míg az IT-zsombolyt Joe szerelte be. Katzer pár emberrel a Google indikáció töbrében találtak rá egy kis lyukra, de sokat nem haladt lefelé. Közben Joe és én még egy másik lyukat is megnéztünk, ahol az első akna alján Joe egy nagyon szűk hasadékon átbújva további járatokat talált, de sajnos az is véget ért. A barlangok után az ivanova koritai forrással szemben kicsit felfele levő kocsmába ültünk be, ahol bár az öreg már pakolta el az asztalokat, minket meglátva egy "njema problema" felkiáltással máris hozta a jól megérdemelt söreinket, sőt még két csomag njegusi sonkát is kaptunk tőle ajándékba.

Szép karsztformák a Bence-lika felett. (fotó: Tamás)

Persze idén is votunk a parton, ahol Katzer végre kipróbálhatta milyen is tengeri sün tüskéit a talpában hordozni, Zudi pedig kamatoztathatta orvosi tudását. Miután a Kotori forrásban megfürödtünk és a szokásos pljeskavicát is elfogyasztottuk megmutattuk az új montenegrósoknak Kotor óvárosát is.

A pihenés után következtek a számonkérések: többen levizsgáztunk T2-ből odakint. Boti a Baritból a Kétlyukú elejét szerelte, mi pedig Joeval kirándulást tettünk vizsgánk keretében a környék legmélyebb barlangjába, a Duboki-doba. Zsófi és Gebe is sikeresen levizsgáztak beszerelésből.
Az egyik este meglátogattuk barátainkat Bukovicán, amiből aztán nagy ivászat lett és egy majd két órás gyaloglás vissza a táborba.
Idén is megtekintettük a Szamaras-barlangot, ami egyben friss tagunk, Orsi első köteles barlangja is volt. Az első hét végén elbúcsúztunk a csapat nagy részétől, a CaveKidstől csak páran maradtunk a tábor második felére.

Műtét a tengerparton (fotó: Keri)

Kint létünk további részében csatlakoztam Gurigáékhoz, akik a Jegest szerelték be és kezdték el megnézni a kisebb járatokat továbbjutást keresve. A második ilyen keresésen vettem részt már én is, amikor Gurigával és Bongyorral egy ferde aknát kötéllel leküzdve majd egy több mint 15m mély hasadékon lemászva megpillantottuk köteleinket. A már sejtett összekötés a Kétlyukú és a Jeges között így megszületett. Az érdekes az volt, hogy ahol akkor álltunk az a Kétlyukú patakos ága szifonjának a kerülője volt, mi pedig nem értettük, hogy miért megy mind a két irányban lefelé a kötél. Először a patak folyási iránya felé vezető járatban haladtunk lefelé az egyre meredekebb letöréseken, majd visszafordulva ellenkező irányban, már a szifon túloldalán a Kétlyukúban felfele vezető járatot kerestük. Nem találtuk meg, de utólag kiderült, hogy 6m-t kellett volna csak az egyik kis oldalágba menni a bivak felé menő kötélig. A következő napokat térképezéssel, átmenő túrával és a kötélpálya csinosításával töltöttük.

A Kétlyukú patakos ágának az alsóbb része. A víz egyre meredekebben halad a még ismeretlen végpont felé (fotó: Juju)

Összefoglalva a tábor: baromi jó volt ;) jövőre ismét találkozunk!!!